- دقیقه 3
- 833
- 0
به قلم رونیکس
5 اسفند 1399
این واقعیت که شیوع ویروس کرونا اثرات مخربی بر استارتاپها داشته امری غیر قابل انکار است. بسیاری از فعالان حوزه استارتاپ متحمل حداکثر آسیبها پس از شیوع جهانی ویروس کرونا شده و به دنبال بحرانهای ناشی از این پاندمیک بسیاری از شاغلان در این حوزه، کار خود را از دست دادند. با این حال، همچنان شانس اوج گرفتن دوباره استارتاپها و حفظ مشتریان در میانه این بحران جهانی وجود دارد.
همیشه ایدههایی وجود دارد که می تواند نگاه مشتریان بالقوه را به سمت تجارت شما جلب کند. اگر دارای شرکتی در حوزه استارتاپ هستید و می خواهید نیروها و مشتریان خود را حفظ کنید و بار دیگر به اوج برگردید، خواندن این متن را به شما توصیه میکنیم.
برقراری ارتباط با استارتاپهای موفق
بسیاری از شرکتهای استارتاپی که در کشورهای مختلف به موفقیتهای چشمگیری رسیدهاند میتوانند الگوی خوبی برای شرکتهای مشابه خود باشند. در شرایط فعلی، تقویت ارتباط با این استارتاپهای موفق بیش از هر زمان دیگری احساس می شود. این شرکتها میتوانند با مشاوره خود به دیگر استارتاپها برای مدیریت بحران ناشی از همهگیری کرونا کمک کنند.
این دقیقا یکی از راهبردهای برند رونیکس در شرایط فعلی برای برونرفت از بحران همهگیری كرونا بوده است.
بیشتر بخوانید: تاثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی و تلاش برای مقابله با پیامدهای آن
برگزاری وبینار، رویدادهای آنلاین و تولید پادکست
وضعیت موجود باعث شده بسیاری از رویدادها به صورت آنلاین برگزار شود. برگزاری رویدادها تا زمانی که شرکت در کنفرانسها و جلسات ممنوع است، بر همین منوال ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین یکی از بهترین فرصتها برای استارتاپها این است که به طور مستقل یا با مشارکت سایر استارتاپها به برگزاری رویدادهای آنلاین، وبینارها و جلسات پرسش و پاسخ آنلاین یا تولید پادکست بپردازند.
این یکی از روشهایی است که رونیکس به ویژه در هنگام شیوع ویروس کرونا برای برگزاری رویدادها و جلسات خود از آن بهره گرفته است.
به استارتاپهای در حال رشد خدمات مشاوره ارائه دهید
بسیاری از استارتاپها پس از شیوع کرونا راه اندازی شدهاند و کمبود تجربه، آنها را با چالشهای مختلفی مواجه کرده است. در این میان استارتاپهایی وجود دارند که مراحل اولیه شروع کار را پشت سر گذاشتهاند و با راهکارهای مقابله با چالشها به خوبی آشنا هستند.
کاری که استارتاپهای باتجربه می توانند انجام دهند تا هم اعتبار خود را حفظ کنند و هم به شرکتهای دیگر کمک کنند دادن خدمات مشاوره و استفاده از رسانههای اجتماعی برای تبلیغات خدماتشان است.
بیشتر بخوانید: مشاغل پر درآمد مرتبط با برق – الکترونیک، برق ساختمان، برق صنعتی و برق خودرو
مشاغل را تشویق کنید تا به سمت دیجیتالی شدن بروند
پیش از شیوع جهانی ویروس کرونا، مشاغل کمتری برای استفاده از فضاهای دیجیتال راغب بودند. اما با شروع همهگیری کرونا و آغاز قرنطینههای سراسری و درخواست برای عدم شرکت در تجمعات و رعایت فاصله اجتماعی بسیاری از مشاغل به کار از راه دور روی آورده و بسیاری از آنها به فکر تغییر شیوه عرضه محصولات و استفاده از دیجیتال مارکتینگ برای فروش افتادهاند.
از سویی عدم حضور فیزیکی کارمندان و دانشجویان در ادارات و دانشگاهها و مدارس مستلزم فراهم شدن زیرساختهای دیجیتال در بسیاری از زمینههاست. در این بین شرکتهای استارتاپ می توانند، از طریق راهکارهای زیر موثر باشند:
- راه اندازی فروشگاههای آنلاین
- اجرای استراتژیهای بازاریابی
- راه اندازی سیستم های اتوماسیون مبتنی بر هوش مصنوعی
- مشاوره در مورد استفاده از ابزارهای مورد نیاز در حوزه IT
و …
با توجه به این واقعیت که مشاغل و شرکتهای تجاری مجبور هستند با همهگیری ویروس کرونا کنار بیایند، این بهترین فرصت برای استارتاپهاست تا این بحران جهانی را به یک فرصت برای خود تبدیل کنند.
به نقل از سایت بلاگفا درباره استارتاپها و چالش اوج گرفتن دوباره در همهگیری کرونا میتوان گفت:
“استارتآپهایی برنده این دوران هستند که استراتژیهای خود را بهبود بخشیده و با پیشبینی و رفع چالشهای پیشرو و یافتن روشهای متفاوت جریان درآمدی از موفقیت خود اطمینان حاصل کنند که قاعدتا این کار به راهنمایی، منتورینگ و تیم ترکیبی متخصص نیاز دارد.”