گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران؛ کیفیت، مهم‌ترین اصل واحد زنجیره تامین رونیکس

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
  • دقیقه 5
  • 1221
  • 0

به قلم رونیکس

14 مرداد 1402

رونیکس به کیفیت بالای محصولات خود شناخته می‌شود؛ اصلی که در تمام پایه‌های این سازمان مشاهده می‌شود. رونیکس به عنوان برندی پیشرو در صنعت ابزار ایران همواره به دنبال برآورده‌کردن رضایت مصرف‌کنندگان در زمان استفاده از محصولات باکیفیت این شرکت است تا مفهوم جدیدی از کیفیت را در ذهن مخاطبان به وجود بیاورد.

کیفیت بالای محصولات رونیکس حاصل کار پرسنل واحد زنجیره تامین و مدیر این واحد، حمیدرضا رامخو است. در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران گپ و گفتی دوستانه داشتیم با مهندس حمیدرضا رامخو، مدیر واحد زنجیره تامین رونیکس.

رونیکس را بخوانید.

  • نمایشگاه صنعت ساختمان تهران و میزان استقبال از آن را چگونه دیدید و با چه هدفی در این نمایشگاه حضور داشتید؟

«میزان بازدید از غرفه رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان فوق‌العاده بود. از تمام عزیزانی که از راه‌های دور و نزدیک به این نمایشگاه تشریف آوردند، تشکر می‌کنم. ما در این نمایشگاه حضور داشتیم تا تنوع بی‌نظیر و کیفیت بالای محصولات رونیکس را به مخاطبان‌مان نشان بدهیم؛ چرا که بعضی مخاطبان از کیفیت و تنوع محصولات ما باخبر نیستند.

رونیکس بیش از 2500 نوع محصول برای انجام کاربری‌های مختلف تولید کرده است. تنوع بالای محصولات باعث شده تا ابزارآلات رونیکس در مشاغل مختلفی مانند نجاری، آهنگری، جوشکاری، مکانیکی و صدالبته صنعت ساختمان کاربرد داشته باشد. در این نمایشگاه مصرف‌کنندگان ما می‌توانند بی‌واسطه کیفیت و تنوع بالای محصولات رونیکس را لمس کنند.»

بیشتر بخوانید: نمایش قدرت و کیفیت ابزارآلات رونیکس در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
  • رونیکس با تنوع و کیفیت بالای محصولات خود شناخته می‌شود. چگونه به این دستاورد رسیده‌اید؟

«رونیکس در طول مدت زمان فعالیت خود بیش از ۲۵۰۰ کد آیتم محصول با بالاترین کیفیت تولید کرده است. برای تولید هر یک از این محصولات باید از مراحل مختلفی گذشت. تولید تمامی این محصولات با توجه به سناریوها و فرآیندهای مشخصی انجام می‌شود. به کمک تحقیقات بازار، نیازسنجی مشتریان، بازخوردهای واحد خدمات پس از فروش و درخواست مصرف‌کنندگان ایده اولیه خلق محصولات به وجود می‌آید.

در تولید هر محصول به دو مشخصه ظاهری و فنی توجه ویژه‌ای می‌شود. در مشخصات ظاهری به شکل محصول، رنگ‌بندی قسمت‌های مختلف، موقعیت مکانی عرضه و فروش محصول، نوع کاربری عمومی یا صنعتی ابزار و… توجه می‌شود.

در بخش تکنیکال و فنی محصول هم به کیفیت مواد اولیه، قطعات و جزئیات داخل هر دستگاه، اقدامات پیشگیرانه در فرآیند ساخت ابزار و آزمون‌های کیفی از نکات حائز اهمیت در این فرآیند هستند. تمامی این نکات در قالب فرم ERP آماده و به واحد تولید ارسال می‌شود.

بازرسان رونیکس در قسمت کنترل کیفیت، قبل، حین و بعد از پایان تولید در حال نظارت بر فرآیندها هستند و با انجام آزمون‌های کیفی و عملکردی مختلف تا از آماده بودن محصول اطمینان پیدا کنند. بر روی تمام محصولات رونیکس، عبارت “بر اساس استاندارد کیفی رونیکس“ دیده می‌شود؛ همین عبارت به ظاهر ساده تمام فرآیندهای دقیق و پیچیده را همراه خود دارد.

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس

ما در رونیکس بعد از نیازسنجی و انتخاب محصول مورد نیاز، به سراغ برترین برندهای تولیدکننده جهان می‌رویم. به‌عنوان مثال، برای انتخاب پروتوتایپ یک دریل شارژی، با بررسی کامل چندین مدل از این ابزار در سوپربرندهای مطرح دنیا، آن‌ها را مهندسی معکوس می‌کنیم و ویژگی‌های مثبت آن‌ها انتخاب و موارد منفی حذف می‌شوند.

بعد از انتخاب محصول و تولیدکننده، آنالیزهای فنی قبل، حین و بعد از تولید آغاز می‌شود. موارد ضعفی که در حین کار با ابزار، موجب طول عمر کمتر، خرابی دستگاه یا نارضایتی کاربر می‌شود، شناسایی و در فرم ERP وارد می‌شود. این موارد در قالب اقدامات پیشگیرانه در فرم ERP وارد و به‌عنوان استاندارد رونیکس برای تولید کالا رعایت می‌شود. پس از طی تمام این مراحل، محصول وارد فاز تولید انبوه شده و به بازار ابزار ایران عرضه می‌شود.

با وجود عرضه محصول به بازار، کار تمام نمی‌شود. ما به کمک بازخوردهای دریافتی از واحد خدمات پس از فروش، نظرسنجی از افراد حرفه‌ای و استادکاران یا از طریق واحد صدای مشتری، پس از بررسی‌های لازم، اقدامات اصلاحی را به فرم ERP اضافه می‌کنیم تا در سفارشات بعدی، بهبود و اصلاح محصول را لحاظ کنیم. همه این کارها باعث می‌شود تا محصولی باکیفیت متمایز و برآمده از دل کار، به استادکاران و تمام گروه مصرف‌کنندگان عرضه شود.»

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
  • رونیکس تا چه حد به استفاده از نیروهای ماهر و متخصص توجه می‌کند؟

«در انجام هر فرآيند كاري، در كنار تجربه، استفاده از تخصص اهمیت بالایی دارد. ما در رونيكس در كنار استفاده از امكانات كيفي و به‌روز، از نيروهاي متخصص و مجرب در قسمت‌های مختلف استفاده مي‌كنيم؛ چرا كه معتقديم انجام فرآيندهاي موثر در هر سازمان، به نيروهاي متخصص و تاثيرگذار نياز دارد و بدون اين تفكر هيچ‌گاه زمينه رشد و بهبود مستمر در مسير رسيدن به اهداف كلان سازمان ميسر نمی‌شود.

انتخاب درست، به كارگيري موثر و آموزش مناسب باعث رشد عملكردي نیروی انساني در هر سازمان خواهد شد. منابع انساني به عنوان سرمايه‌هاي اصلي هر سازمان، همواره مهمترين ركن آن مجموعه‌ هستند که هر سازمانی بايد با طرح و برنامه‌ريزي مناسب و پايش‌هاي منظم، در حفظ و رشد مداوم اين سرمايه كوشا باشد.»

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
  • در واحد زنجیره تامین از چه سیاست‌هایی برای پیشبرد اهداف رونیکس استفاده می‌کنید؟

«در واحد ما توجه به كيفيت همواره مهمترين اصل است. شغل من و همکارانم تولید ابزار باکیفیت است. به همین دلیل در بخش‌هاي تحقيق و توسعه و پشتيباني فني، به‌طور مداوم در حال بررسي، تحليل و اجرايي‌كردن اقدامات اصلاحي موثر كيفي هستيم تا علاوه بر حفظ كيفيت محصولات عرضه‌شده به بازار، تولیدات جدید هم با بالاترین کیفیت به بازار عرضه شوند. در اين مسير همواره سعي كرده‌ايم از به‌روزترين امكانات سخت‌افزاري و نرم‌افزاري استفاده كنيم تا علاوه بر انجام با كيفيت کلیه امور، در حداقل زمان ممکن بتوانیم به نتايج موثری برسيم.»

بیشتر بخوانید: نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان تهران فردا آغاز می‌شود

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
  • رونیکس برای تامین نیاز مشتریان خود از چه استراتژی استفاده می‌کند؟

«ما در طول مدت زمان فعالیت خود همواره با نگاه به مشتریان‌ به مسيرمان ادامه داده‌ایم؛ به همین دلیل كليه نيازهاي مخاطبان‌مان از مسائل كيفي و عملكردي گرفته تا ايجاد تنوع درخواستي آن‌ها از اولويت‌هاي اصلي ما در رونيكس بوده و خواهد بود. به عنوان مثال، تيم خلق محصول رونيكس به عنوان يكي ديگر از بخش‌هاي زنجيره تامين رونيكس، به طور مستمر در حال رصد نيازهاي مشتريان و درخواست‌هاي بازار برای افزايش تنوع مورد نياز آن‌ها است.»

گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس
  • برای توسعه محصولات رونیکس، بیشتر به چه نکاتی توجه می‌کنید؟

«همان‌طور که قبل‌تر گفتم، امروز رونيكس در حال عرضه مجموعه‌اي متنوع با بیش از ٢٥٠٠ محصول به بازار ابزار ايران است. ما همواره توجه ويژه‌ای به جزئيات كيفي، عملكردي، ظاهري و بسته‌بندي تمامی محصولات داشته‌ايم و در آينده هم محصولات جديدي كه قرار است به اين مجموعه عظيم اضافه شوند با رعايت همين استانداردها توليد و به بازار عرضه می‌شوند. من همیشه می‌گویم که ما رقیب خودمان هستیم. ما به دنبال جابه‌جا کردن رکوردهایی هستیم که به آن‌ها رسیده‌ایم. محصولات رونیکس از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار هستند. این نکته را هم استادکاران و اهالی فن و هم مصرف‌کنندگان خانگی تایید کرده‌اند. اما ما به این مقدار راضی نیستیم و به دنبال این هستیم که هر روز از روز قبل بهتر و بهتر باشیم.»

به نقل از سایت اخبار نمایشگاه بین المللی تهران درباره نمایشگاه صنعت ساختمان تهران می‌توان گفت:

“دهمین نمایشگاه دوره  از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ با حضور ۴۰۰ شرکت خارجی از ۳۵ کشور جهان و هزار شرکت داخلی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.