کیف BMC چیست و چه کاربردی دارد؟

کیف BMC

به قلم فرناز اصلاح

27 مهر 1402

اگر تا به‌حال گذر شما به فروشگاه‌های ابزارفروشی افتاده باشد یا حتی از فروشگاه‌های اینترنتی ابزار خریده باشید، حتما اصطلاح کیف BMC به گوشتان آشنا است؛ کیفی که بعضی از محصولات برقی یا شارژی برندهای مختلف داخل آن قرار می‌گیرند و به خریدار عرضه می‌شوند. اما کیف BMC چیست و چه کاربردی دارد؟ استفاده از آن چه مزیتی برای خریدار ایجاد می‌کند؟ در این نوشتار از مجله رونیکس به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم. 

رونیکس را بخوانید!

ترکیب و عملکرد کامپوزیت BMC

ساخت کامپوزیت BMC

قبل از اینکه با کیف BMC و کاربردهای آن آشنا شوید، ابتدا باید بدانید که ماده سازنده این کیف یعنی کامپوزیت BMC چیست و چه مزایا و کاربردهایی دارد؟BMC  مخفف عبارت Bulk Molding Compound بوده و نوعی کامپوزیت پلی‌مری است که با الیاف شیشه و مواد معدنی برپایه رزین‌های ترموست تقویت می‌شود؛ سپس به شکل خمیر فشرده‌شده در می‌آید و نهایتا با روش قالب‌گیری فشاری و تزریق، تبدیل به محصول مورد نظر می‌شود.

این محصول، با وجود وزن پایین دارای استحکام فیزیکی بالایی است. همچنین، نسبت به ضربه و حرارت مقاوم است؛ ضریب انبساط حرارتی آن مشابه فلزات بوده و جایگزین خوبی برای پلاستیک‌های معمولی و حتی فلزات محسوب می‌شود. کامپوزیت BMC ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی مناسبی در بسیاری از کاربردها دارد و می‌توان آن را به راحتی شکل داد. بنابراین از این کامپوزیت در صنایع مختلف مانند خودروسازی، کارخانه‌های شیمیایی، کاربردهای الکتریکی، ساخت قطعات مختلف و … استفاده می‌شود.

کیف BMC؛ ویژگی‌ها و کاربردها

کیف BMC

برای نگهداری یا جابه‌جایی ابزارآلات مختلف در خانه، کارگاه، ساختمان و … به جعبه ابزار یا کیف ابزار نیاز پیدا می‌کنید. برندهای مختلف، انواع جعبه ابزار و کیف ابزار را بسته به نوع مصرف خانگی، کارگاهی یا صنعتی در اشکال و ابعاد متفاوت به بازار ابزار عرضه می‌کنند. جعبه ابزار فلزی، جعبه ابزار پلاستیکی، کیف ابزار برزنتی و کیف ابزار کمری تنها نمونه‌هایی از انواع کیف و جعبه ابزار هستند.

در این بین، برندهای معتبر و شناخته‌شده معمولا بعضی از انواع ابزارآلات برقی و شارژی مانند دریل، پیچ گوشتی، مینی فرز، بتن کن، سشوار صنعتی و … را از همان ابتدا به همراه متعلقات در کیف BMC به بازار ابزار عرضه می‌کنند. کیف BMC بیشتر برای کاربرانی طراحی و ساخته می‌شود که از ابزارآلات خود در مناطق کاری متعدد استفاده می‌کنند؛ یعنی لازم است ابزار خود را زیاد جابه‌جا کنند. حمل ابزار با استفاده از این کیف‌های سبک و در عین حال مقاوم، آسان‌تر می‌شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از این کیف‌ها، مقاومت بالای آن‌ها نسبت به ضربه است. از آنجایی که ماده سازنده این کیف‌ها یعنی کامپوزیت BMC با مواد معدنی برپایه رزین‌های ترموست تقویت می‌شود، نسبت به ضربه مقاوم بوده و ابزار داخل این کیف‌ها در صورت افتادن از دست کاربر یا ضربات احتمالی در محیط کار، آسیب نمی‌بیند. همچنین، این کیف‌ها نسبت به حرارت هم مقاوم هستند و به نوعی مانند عایق حرارتی نیز عمل می‌کنند. بنابراین ابزار داخل آن‌ها تا حدی در برابر حرارت زیاد محیط کار نیز محافظت می‌شود. 

کیت‌های ترکیبی ابزار در کیف BMC

کیف ابزار BMC رونیکس

بعضی از انواع ابزارهای دستی، برقی و شارژی که در پروژه‌های فنی خانگی و صنعتی، پرکاربردتر هستند، به صورت کیت‌های ترکیبی چندین پارچه، در کیف مقاوم و ضد ضربه BMC در برندهای مختلف به خریدار عرضه می‌شوند. این ابزارها معمولا به‌صورت مجموعه و در کنار هم برای پیشبرد پروژه‌های فنی ضروری هستند. طبعاً هر چقدر که تعداد ابزارآلات و متعلقات موجود در این کیت‌ها بیشتر باشد، این مجموعه کامل‌تر شده و کار شما راحت‌تر می‌شود.

کیت‌های دریل شارژی رونیکس با کیف BMC

داشتن یک کیت ترکیبی از دریل برقی یا شارژی و انواع ابزارآلات دستی و متعلقات مورد نیاز، شما را در انجام کارهای فنی خانگی و کارگاهی خودکفا می‌کند. رونیکس به‌عنوان متنوع‌ترین برند بازار ابزار ایران، انواع کیت ترکیبی ابزار دستی، برقی و شارژی را با تعداد متنوعی از ابزارآلات، سری‌ها و متعلقات، طراحی و تولید می‌کند تا نیازهای طیف گسترده مشتریان خود را پوشش دهد. این مجموعه ابزارهای کاربردی، در کیف BMC ضد ضربه قرار می‌گیرند تا کاربر بتواند با خیال راحت و بدون نگرانی از آسیب‌دیدن، گم‌شدن یا خراب‌شدن این مجموعه ابزارها، در مناطق مختلف کاری از آن‌ها استفاده کند. ست ترکیبی 33 پارچه RS-8014 رونیکس، تنها یکی از مدل‌های متنوع ست ترکیبی ابزارآلات این برند در کیف BMC است که از دریل پیچ گوشتی شارژی مدل 8014 و ابزارهای دستی کاربردی مانند کاتر، تستر الکتریکی، انبردست و …  تشکیل شده است.

رونیکس با هدف پاسخگویی به نیازهای مشتریان، علاوه‌بر ارائه مدل‌های متنوع ابزارآلات خود با بسته‌بندی کیف  BMC، این کیف‌ها را به صورت مجزا نیز روانه بازار ابزار می‌کند. به این ترتیب، اگر کیف BMC ارائه‌شده همراه با ابزار، در طول استفادۀ بلندمدت آسیب ببیند یا در صورتی که ابزاری را بدون کیف BMC خریده باشید، می‌توانید این کیف‌ها را به صورت مجزا نیز تهیه کنید.

برای مثال، کیف BMC با آیتم کد 026 مخصوص دریل شارژی 8612 و 8612C  طراحی شده است و کیف BMC با آیتم کد 102 برای بتن کن مدل 2726 مناسب است.

 برای خرید کیف BMC مورد نیاز خود می‌توانید به نمایندگان خدمات پس از فروش و نمایندگان فروش قطعات رونیکس مراجعه کنید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن 0216497 تماس بگیرید و از کارشناسان بخواهید تا شما را راهنمایی کنند.

BMC، کیف ابزاری مقاوم و حرفه‌ای

انتخاب حرفه‌ای ابزار، نقش مهمی در انجام درست پروژه‌های فنی دارد. انتخاب کیف یا جعبه ابزار مناسب نیز تاثیر زیادی در کیفیت نگهداری و طول عمر ابزار شما دارد. بعضی از ابزارآلات حساس‌تر یا نیازمند به حمل در نقاط مختلف کاری، در کیف BMC به خریدار عرضه می‌شوند. 

کیف BMC برای دریل شارژی رونیکس

در این مقاله، ترکیب و عملکرد کامپوزیت BMC، کیف BMC و کاربردهای آن، همچنین، کیت‌های ترکیبی ابزار در کیف BMC را بررسی کردیم. رونیکس به‌عنوان رهبر صنعت ابزار ایران، بعضی از انواع ابزارآلات خود را به‌صورت تکی یا کیت ترکیبی، در کیف BMC به بازار ابزار عرضه می‌کند تا با توجه به نیاز و نوع کاربری مورد نظر خود، بتوانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در انتها می‌توانید در همین صفحه، نظرات و سوالات خود را با ما از طریق کامنت به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا رونیکس کیف BMC را به‌صورت تکی به بازار ابزار عرضه می‌کند؟
بله؛ کیف‌های BMC رونیکس، با توجه به نوع طراحی محصول یا متناسب با سایز و تعداد قطعات کیت ترکیبی ابزارآلات تولید می‌شوند.

اگر ابزارمان کیف BMC نداشته باشد، چه کار کنیم؟
اگر به دنبال کیف یا جعبه ابزار حرفه‌ای هستید، می‌توانید از بین انواع کیف و جعبه ابزار رونیکس، گزینه مورد نظر را انتخاب کنید.

قیمت کیت ترکیبی RS-8014 رونیکس چقدر است؟
جهت استعلام قیمت این کیت و سایر محصولات رونیکس می‌توانید با شماره تلفن 0216497 تماس بگیرید و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

یک پاسخ به “کیف BMC چیست و چه کاربردی دارد؟”

  1. […] بیشتر بخوانید: کیف BMC چیست و چه کاربردی دارد؟ […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.