به بهانه روز ملی منابع انسانی؛ نگاهی به جایگاه نیروی انسانی در رونیکس

به بهانه روز ملی منابع انسانی
  • دقیقه 4
  • 956
  • 0

به قلم فرناز اصلاح

25 فروردین 1403

هیچ سازمانی سرمایه‌ای ارزشمندتر از منابع انسانی خود ندارد و جایگاه مجموعه‌های موفق در سراسر جهان، به رویکرد آن‌ها نسبت به نیروی انسانی وابسته است. رونیکس نیز به‌عنوان برندی با تفکر جهانی، نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد. جذب، آموزش و نگهداشت افراد مجرب و متعهد در کنار کار تیمی منسجم، از مهم‌ترین ارکان این برند هستند. به بهانه بیست و پنجم فروردین‌ماه و بزرگداشت روز ملی منابع انسانی در تقویم رسمی کشورمان، جایگاه نیروی انسانی در رونیکس را به‌طور اجمالی بررسی می‌کنیم.

رونیکس را بخوانید!

رونیکس و ارکان منابع انسانی

از دیدگاه محمدرضا رامخو مدیرعامل و بنیان‌گذار رونیکس، منابع انسانی مهم‌ترین عامل حیات و رشد هر کسب‌وکاری هستند. به همین دلیل، رفتار سازمانی متمایز رونیکس و تمرکز واحد منابع انسانی این برند بر شش رکن اساسی با جدیت بالایی دنبال می‌شود.

  • امانت‌داری و صداقت
  • مسئولیت‌پذیری
  • کار تیمی
  • سخت‌کوشی
  • حس مالکیت
  • حمایت
ارکان منابع انسانی در رونیکس

امانت‌داری و صداقت

روابط انسانی بدون امانت‌داری و صداقت معنا و مفهومی ندارند. روابط سازمانی هم از این قاعده مستثنی نیستند و برای جذب و نگهداشت یک شخصیت سالم و حرفه‌ای در سازمان نمی‌توان این اصل را نادیده گرفت. 

رونیکس نیز هنگام به‌کارگیری و نگهداشت پرسنل خود به این اصل توجه ویژه‌ای دارد. به همین دلیل، در فرآیندهای جذب و استخدام بسیار دقیق، نیروی انسانی متعهد و متخصصی را جذب می‌کند تا کیفیت را در تک‌تک فعالیت‌های اقتصادی و درون‌سازمانی خود تضمین کند.

نیروی انسانی، رمز موفقیت رونیکس

مسئولیت‌پذیری

تمام دستاوردهای رونیکس حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی منابع انسانی متعهد این برند است. وجود تیم‌های مسئولیت‌پذیر در رونیکس، موانع پیشِ رو را از سر راه برمی‌دارد. این اصل، از مدیران ارشد رونیکس تا تمام پرسنل این برند با جدیت خاصی دنبال می‌شود.

رابطه مستقیم کیفیت رونیکس با نیروی انسانی

در رونیکس، مدیر پشت میزنشین وجود ندارد. مدیران و پرسنل واحدهای مختلف مانند زنجیره تامین، ارتباطات و برند، تحقیق و توسعه، کنترل کیفیت، فروش و خدمات پس از فروش و … با رویکردی مسئولانه همیشه در حال تلاش هستند. رضا رامخو، مدیرعامل رونیکس به‌عنوان استراتژیست این برند، همراه با مدیران و تمام پرسنل خود با تعهد و مسئولیت‌پذیری که حاصل عشق به کار و هدفشان است، در چالش‌های مختلف دست به کار می‌شوند.

کار تیمی

در رونیکس، اگر موفقیتی حاصل شود، نتیجه کار تیمی است نه فردی. در مورد شکست‌ها هم همین‌طور است. روحیه کار تیمی، ارزش و هدف مشترک، افراد تیم را همسو و هم‌مسیر می‌کند.

کار تیمی هم مهارتی آموختنی است. در واحدهای مختلف رونیکس، افراد تیم برای رسیدن به خلاقیت، نوآوری و رشد، با آزادی عمل و اعتماد با همدیگر همکاری می‌کنند. 

کار تیمی

سخت‌کوشی

موفقیت و پیشرفت هر تیم و در نهایت هر سازمانی، به تلاش و سخت‌کوشی تک‌تک کارکنان بستگی دارد. پرسنل متعهد، صادق و مسئول رونیکس، کارهای خود را با سخت‌کوشی دنبال می‌کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

ارزش و هدف مشترک باعث می‌شود تا نیروی انسانی رونیکس در بخش‌های مختلف این سازمان، از تکنسین‌ها، پرسنل شاغل در انبار، پیک‌ها، بازاریابان تا کارشناسان و کارمندان واحدهای مختلف، مدیران ارشد و میانی، معاونین و مدیرعامل به‌عنوان راس سازمان، با سخت‌کوشی و پشتکار خستگی‌ناپذیر، برای دستیابی به اهداف خود تلاش ‌کنند.

حس مالکیت

همه ما بیشتر وقت خود را به جای خانه و در کنار خانواده، در محل کار و کنار همکارانمان سپری می‌کنیم. پس طبیعی است که نسبت به محیط کار و شغلی که برعهده داریم، احساس دلبستگی و مالکیت داشته باشیم.

رونیکس برای فراهم‌کردن محیط کاری دوست‌داشتنی و راحت برای نیروی انسانی خود تلاش می‌کند تا افراد، محیط کار را خانه خود بدانند؛ خانه‌ای که زمینه‌ساز رشد، خلاقیت و شکوفایی برای تک‌تک ساکنان آن است. پرسنل رونیکس در موقعیت‌های شغلی مختلف، این برند را متعلق به خود می‌دانند؛ نه صرفاً کارمند یا کارگری که سر ساعت خاصی سر کار می‌آید، تعطیل می‌شود و نهایتاً یک روز هم شغلش را ترک می‌کند. به همین دلیل، از جان و دل برای سازمان خود تلاش می‌کنند.

حمایت

رونیکس به تلاش کارکنان و نقش آن‌ها در رسیدن به اهداف سازمانی اشراف کاملی دارد و به همین دلیل، از تک‌تک پرسنل سازمان حمایت کرده و با برنامه‌های مدون آموزشی و توانمندسازی، به رشد و پیشرفت آن‌ها کمک می‌کند. 

از دیدگاه آقای سعید رمضانی، مدیر منابع انسانی رونیکس، حمایت در کنار پنج رکن دیگر این سازمان، ارزش‌های منابع انسانی را تشکیل می‌دهند. واحد منابع انسانی رونیکس از این طریق توانسته با گروه‌های مختلف ارتباط بگیرد تا شناخت کاملی از نیروها، ساختار و روش منابع انسانی برند به دست آورد.

نقش حمایت در نیروی انسانی

دستاوردهای رونیکس، حاصل تلاش‌های بی‌وقفه منابع انسانی

در این مقاله از مجله رونیکس، به بهانه روز ملی منابع انسانی، ساختار و ارکان منابع انسانی رونیکس را به‌طور اجمالی بررسی کردیم. مسیر شکوفایی رونیکس یک‌شبه هموار نشده؛ بلکه حاصل تلاش‌های بی‌وقفه نیروی انسانی متعهد و متخصص رونیکس است. رونیکس بیش از 800 نیرو در سراسر کشور دارد؛ نیروهایی که تک‌تک آن‌ها را براساس ارزش‌ها و ارکان خود انتخاب کرده تا نهایتاً به چنین دستاوردهایی دست یابد.

تلاش‌های مدیر منابع انسانی رونیکس و پرسنل این واحد برای جذب، نگهداشت، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی متعهد و متخصص، همراه با تمرکز بر اصل احترام به‌عنوان مهم‌ترین اصل حاکم بر این برند، وجه تمایز برند رونیکس است. رویکرد منتخب در واحد منابع انسانی رونیکس، رویکرد نرم است که با توجه به آن، منابع انسانی منبع هزینه نیست؛ بلکه دارایی ارزشمندی برای کسب مزیت تلقی می‌شود. رونیکس هیچ سرمایه‌ای ارزشمندتر از نیروی انسانی خود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.