معرفی انواع کارواش خانگی | 8 معیار انتخاب کارواش خانگی مناسب شما

انواع کارواش خانگی
  • دقیقه 5
  • 194
  • 0

به قلم شیدا حسین‌زاده

17 مهر 1403

کارواش خانگی دستگاهی است که آب سرد یا گرم را با فشار زیاد به‌صورت خطی یا پودری خارج می‌کند و برای شست‌وشوی خودرو، حیاط خانه، استخر، تراس و… از آن استفاده می‌شود. کارواش‌های خانگی با شکل‌های مختلف و با منابع سوخت متفاوت تولید می‌شوند.

 در این مقاله از مجله رونیکس پاسخ این پرسش که کارواش خانگی چه مدل ‌هایی دارد و معرفی انواع کارواش خانگی را بخوانید.

رونیکس را بخوانید.

بررسی انواع کارواش خانگی

همان‌طور که گفتیم کارواش خانگی دستگاهی است که آب سرد یا گرم را با فشار زیاد به‌صورت خطی یا پودری خارج می‌کند. این ساده‌ترین تعریف هر دستگاه کارواش خانگی است، انواع مختلف این دستگاه ویژگی‌ها و عملکردهای متفاوتی دارند.

عواملی مانند قدرت، میزان آب مصرفی، دستگاه، شکل پاشش، داشتن یا نداشتن سیستم گرم‌کردن آب، در دستگاه‌ها تمایز ایجاد می‌کند. در ادامه به معرفی انواع کارواش خانگی، ویژگی‌ها، معایب و مزایای آنها می‌پردازیم.

مزیت این دستگاه این است که می‌توان از آن در محل‌هایی استفاده کرد که دسترسی به برق وجود ندارد و قدرت آن از کارواش برقی بیشتر است. ازآنجایی‌که همیشه دسترسی ساده و راحت به بنزین وجود دارد، استفاده از این دستگاه می‌تواند راحت‌تر از کارواش برقی باشد.

کارواش خانگی چه مدل هایی دارد

کارواش خانگی زغالی

کارواش زغالی یکی از انواع کارواش خانگی است که سیم‌پیچی موتور آنها به سیم‌پیچی زغالی معروف است. این دستگاه هزینه کمتری نسبت به دیگر انواع کارواش خانگی دارد. همچنین قدرت آن بیشتر است.

موتور کارواش ذغالی جریان الکتریسیته را مستقیماً با براش یا جاروبکی از جنس کربن یا ذغال صنعتی به روتور می‌برد؛ دستگاه به این صورت شروع به کار می‌کند.

این فرایند ممکن است با ایجاد اصطکاک، به هدررفت انرژی و ساییدگی رتور منجر شود که یکی از عوامل بیشتربودن هزینه‌های نگهداری کارواش زغالی نسبت به کارواش دینامی است.

معرفی انواع کارواش خانگی

کارواش‌ خانگی دینامی

در ادامه معرفی انواع کارواش خانگی، کارواش خانگی دینامی را بررسی می‌کنیم که با موتور القایی یا اینداکشن کار می‌کند.  این نوع موتورها به‌ دو شکل تک‌فاز و سه‌فاز در کارواش‌های خانگی دینامی استفاده می‌شوند.  

نحوه کار موتورهای کارواش دینامی به‌این‌صورت است که جریان برق با اتصال به سیم‌پیچ‌های استاتور به الکترومغناطیس و سپس به حرکت تبدیل می‌شود.

این نوع کارواش خانگی هزینه نگهداری و سرویس کمتری نسبت به کارواش زغالی دارد و مدت بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین طول عمر بیشتری نسبت به کارواش زغالی دارد.

خرید مدل های کارواش خانگی

بیشتر بخوانید:
تفاوت کارواش دینامی و ذغالی؛ کدام‌یک برای شست‌وشوی ماشین شما مناسب‌تر است؟

کارواش خانگی برقی یا شارژی

در این بخش از معرفی انواع کارواش خانگی، به کارواش‌های خانگی برقی می‌رسیم. کارواش خانگی برقی یا واترجت با کابل و پریز برق کار می‌کند و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کند. همچنین چون سوخت کارواش خانگی برقی از مواد آتش‌زا نیست، کار با آن خطرات کمتری هم در پی دارد.

انواع مدل‌های کارواش برقی هزینه سوخت و زحمت سرویس و نگهداری کمتری دارند و عمر آنها از موتورهای بنزینی بیشتر است.

از معایب انواع کارواش خانگی برقی یا شارژی می‌توان به قدرت کم آنها نسبت به کارواش‌های بنزینی اشاره کرد که ممکن است برای شست‌وشوهای عمیق یا ماشین‌های بزرگ مناسب نباشند.

8 معیار انتخاب کارواش خانگی مناسب شما

تا اینجا در بررسی انواع کارواش خانگی متوجه شدیم که کارواش خانگی چه مدل هایی دارد و هر کدام چه معایب و مزایایی دارند. در این بخش 8 معیار انتخاب کارواش خانگی مناسب شما را توضیح می‌دهیم که می‌تواند برای انتخاب درست یک کارواش خانگی به شما کمک کند.

نوع و جنس شلنگ آب

به نوع و جنس شلنگ کارواش خانگی دقت کنید. شلنگ کارواش خانگی، باید متناسب با دستگاه و استاندارد باشد.

جنس پمپ

پمپ‌های کارواش‌های خانگی از انواع مختلفی تهیه می‌شوند. بهتر است کارواش‌هایی را انتخاب کنید که از جنس آلومینیوم و برنج باشند؛ چون این نوع پمپ‌ها عمر بیشتری دارند.

تناسب مواد شوینده

تناسب نوع مواد شوینده‌ای را که دستگاه قابلیت استفاده از آنها را دارد با جنس بدنه و رنگ خودرو بررسی کنید.

تناسب با نوع شستشو

باتوجه به نوع و میزان دفعات شست‌وشو و کارکرد دستگاه، کارواش خانگی مناسب را انتخاب کنید؛ مثلاً کارواش ذغالی برای کارهای روزمره مثل شست‌وشوی ماشین در حیاط خانه مناسب‌تر است. اگر کارواش خانگی را برای کارگاه یا جایی می‌خواهید که آلودگی سنگین‌تری دارد، بهتر است از کارواش دینامی استفاده کنید؛ چون قدرتمندتر است و عمر بیشتری دارد.

وزن و اندازه

اگر قصد حمل‌ونقل کارواش خانگی را دارید به اندازه آن در هنگام خرید دقت کنید. کارواش‌هایی را انتخاب کنید که ابعاد کوچک‌تر و وزن کمتری دارند.

تناسب فشار آب و توان موتور

فشار آب و توان موتور را در نظر بگیرید. میزان فشار آب خانه، قدرت موتور کارواش خانگی برای ایجاد فشار بیشتر در بیرون‌دادن آب و فشار مورد نیاز برای شست‌وشوی مورد نظر را بررسی کنید که با هم تناسب داشته باشند.

حالت‌های شستشو و امکانات جانبی

به حالت‌های مختلف شست‌وشو و امکانات و لوازم جانبی دستگاه توجه کنید و بررسی کنید که باتوجه‌به هدف خرید، دقیقاً چه امکاناتی مد نظر شماست.

بررسی انواع کارواش خانگی

آشنایی با مدل‌های کارواش رونیکس

گذشته از تمام مواردی که به آنها اشاره کردیم یکی از مهم‌ترین نکته‌ها درباره خرید انواع کارواش خانگی انتخاب و خرید از بهترین و معتبرترین برندهایی است که با معرفی انواع کارواش خانگی و ارائه آنها به بازار به این نیاز شما پاسخ می‌دهند. 

رونیکس برندی با تفکر جهانی از بهترین برندهای سازنده انواع کارواش در ایران است. محصولات متنوع رونیکس انواع کارواش رونیکس با کیفیت متمایز و تنوع بی‌نظیر تولید می‌شوند تا پاسخگوی نیازهای شما باشند. مثلاً کارواش رونیکس 100 بار ذغالی مدل RP-U100 قدرت پاشش بالایی دارد و وسیله‌ای بسیار کاربردی و کم‌مصرف برای شست‌وشوی خودرو، حیاط و تراس است.

کارواش‌های رونیکس را می‌توانید از ابزارفروشی‌های معتبر سراسر کشور و با گارانتی رونیکس سرویس خریداری کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید در بخش نظرات، پرسش‌های خود را با ما در میان بگذارید.

خرید کارواش خانگی

سؤالات متداول

کارواش‌های خانگی دینامی با زغالی چه تفاوتی دارند؟
این نوع کارواش خانگی دینامی هزینه نگهداری و سرویس کمتری نسبت به کارواش زغالی دارد و مدت بیشتری می‌توان از آن استفاده کرد. همچنین طول عمر بیشتری نسبت به کارواش زغالی دارد.

کارواش خانگی چه مزیتی دارد؟
با خرید کارواش خانگی علاوه‌بر شستشوی خودرو، می‌توانید شستشوی حیاط منزل یا استخر و تجهیزات آن، مبلمان فضای بیرونی خانه و ویلا و شستن در و پنجره‌ها از بیرون را هم با آن انجام بدهید.

بهترین کارواش‌های رونیکس را از کجا بخریم؟
کارواش‌های رونیکس را می‌توانید از ابزارفروشی‌های سراسر کشور و با گارانتی رونیکس سرویس تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.