- دقیقه 7
- 1020
- 0
به قلم محمدجواد تاج الدین
27 اردیبهشت 1403
17 می هر سال در تقویم میلادی، به عنوان روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده که معمولاً در تقویم رسمی ایران مصادف با روز 27 اردیبهشت ماه است.
به همین بهانه در این نوشتار به سراغ واحد ارتباطات و برند و معرفی تیمهای مختلف این واحد رفتهایم.
رونیکس را بخوانید.
معرفی تیمهای مختلف واحد ارتباطات و برند رونیکس
واحد ارتباطات و برند رونیکس وظیفه آگاهیبخشی در رابطه با تولیدات و خدمات رونیکس را به بهترین شکل و درخور و شایسته مخاطبان این برند برعهده دارد. از زمان آغاز به کار این واحد در برند رونیکس، تمام تلاش کارشناسان و طراحان این واحد، در جهت آشنایی مخاطب با برند بوده و هست.
آنچه میتواند کارشناسان یک واحد را در جهت اهداف و همچنین برنامههای بلند مدت برند همسو کند، کار تیمی است. کار تیمی یعنی کشیدن بار مسئولیت به وسیله جمع. در تیم هیچکس نمیتواند از من سخن بگوید. افراد در تیم نقشی بیبدیل دارند اما در کنار هم قدرت پیدا میکنند.
تیم ارتباطات و برند رونیکس هم بر همین مبنا، از واحدهای مختلفی تشکیل شده که در ادامه هر کدام را معرفی میکنیم.
واحد طراحی و گرافیک
هویت بصری یک برند همه آن چیزی است که در تبلیغات، حافظه تصویری و ذهن مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد.
واحد طراحی و گرافیک در تیم ارتباطات و برند، وظیفه تصویرسازی تولیدات و خدمات رونیکس را بر عهده دارد. همه تصاویری که در سایت، شبکههای اجتماعی، کاتالوگها، بروشورها، لیستهای خرید، تابلوهای تبلیغاتی شهری و … میبینید، از فیلتر تیم طراحی و گرافیک عبور کردهاست.
این تیم تولیدات تصویری برند را مطابق با هویت بصری آماده و در اختیار کاربران قرار میدهد.
واحد عکاسی و فیلم برداری
اولین و مهمترین اصل در مجموعه رونیکس، کیفیت است. تمام تیمهای این برند از خلق محصول و طراحی ابزار تا تیم خدمات پس از فروش و ارتباطات و برند، همواره برای ارتقای کیفیت تلاش میکنند.
واحد عکاسی و فیلمبرداری مجموعه رونیکس از کارشناسان خبره این حوزه تشکیل شده و وظیفه تهیه عکس و فیلمهای باکیفیت از ابزار رونیکس را بر عهده دارد.
رونیکس بیش از 2500 کد محصول به بازار ابزار عرضه کردهاست. تمام این محصولات برای معرفی به کاربران نیاز به تهیه فیلم و عکس دارند.
این تنها بخشی از فعالیتهای واحد عکاسی و فیلمبرداری تیم ارتباطات و برند است. در تمام رویدادهایی که برند رونیکس به عنوان نماینده ابزار کشور در آنها حضور فعال دارد ( نمایشگاههای بینالمللی و داخلی ابزار) تیم عکاسی و فیلمبرداری رونیکس در حال کار است.
واحد تدوین، کارگردانی و موشن گرافی
برندی میتواند در بازار توجه کاربران را جلب کند که از تمام ظرفیتهای ارتباطی بهرهمند شود. یکی دیگر از واحدهای فعال در تیم ارتباطات و برند، واحد تدوین و کارگردانی است. فیلمهایی که از محصولات و خدمات رونیکس و یا برای کمپینهای مختلف تولید میشود، برای انتشار در درگاههای مختلف نیاز به تدوین دارد. تیمی جداگانه این مسئولیت را برعهده دارد.
تولید موشن گرافی برای معرفی محصولات و خدمات برند، نمونهای از ظرفیتی است که در اختیار رونیکس قرار دارد.
طراحان موشن گرافی در تیم ارتباطات و برند خوراکِ تصویریِ درگاههای مجازی رونیکس را در قالب موشن تولید میکنند.
واحد ویرایش عکس
در تیم ارتباطات و برند در کنار واحد عکاسی، واحد ویرایش عکس نیز حضور دارد. عکسهای خام در این واحد برای انتشار در پایگاههای مجازی و همچنین کاتالوگها و بروشورهای چاپی و دیگر تبلیغات، با توجه به هویت بصری برند، ویرایش میشوند.
واحد انیمیشن و 3D
رونیکس همواره سعی کرده در تبلیغات محصولات و خدمات خود، نوآوری داشته باشد. فلسفه تشکیل واحد انیمیشن و 3D در تیم ارتباطات و برند رونیکس بر همین طرز فکر استوار است.
این تیم تا به امروز توانسته تصاویر بدیعی از محصولات رونیکس به مخاطبان این برند نمایش دهد. تصاویری که در درگاههای مختلف رونیکس و همچنین تبلیغات تلویزیونی این برند مورد استفاده قرار گرفتهاست.
واحد تولید محتوا
لحن برند در ارتباط با مشتریان و کاربران در واحد تولید محتوا سر و شکل میگیرد. این واحد وظیفه تولید محتوای نوشتاری رونیکس را بر عهده دارد.
هر آنچه که در سایت رونیکس، وبلاگ، شبکههای اجتماعی و همچنین پایگاههای دیگر در رابطه با برند و محصولاتش منتشر میشود، در واحد تولید محتوای رونیکس نوشته شدهاست.
واحد تولید محتوا در برند رونیکس شامل نویسندگان فارسی و همچنین نویسندگان زبانهای خارجی از جمله انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، عربی، روسی و … است.
واحد UI/UX (تجربه و رابط کاربری)
با رشد فضای کسب و کار و اهمیت پیدا کردن فضای مجازی در فعالیتهای روزمره برندهای مختلف، اهمیت واحد UI/UX یا تجربه و رابط کاربری بیش از پیش احساس میشود.
این واحد وظیفه تحلیل و طراحی تجربه کاربری در پایگاههای مجازی برند را بر عهده دارد. مسیری که کاربر برای دسترسی به اطلاعات یا محصول و خدمات مختلف باید طی کند. این واحد نقشی اساسی در طرز فکر مخاطب نسبت به خدمات و در دسترس بودن برند دارد.
پایگاههای مجازی رونیکس در نسخههای وب و موبایل توسط تیم UI/UX طراحی میشود.
واحد طراحی بستهبندی
یکی از واحدهای مهم در تیم ارتباطات و برند رونیکس، واحد طراحی بستهبندی است. همانطور که گفتیم، کیفیت رکن اصلی در برند رونیکس است. به همین خاطر طراحی بستهبندی محصولات رونیکس در تیم ارتباطات و برند، واحدی جداگانه دارد.
کارشناسان و طراحان در این تیم با شناخت محصول، کاربر و همچنین نیاز بازار، بستهبندی محصولات را متناسب با کاربری آن آماده میکنند.
واحد آرشیو
واحد آرشیو یا بایگانی نقش بسیار مهمی را در ذخیرهسازی و مدیریت اطلاعات سازمانها ایفا میکند.
محتواهای زیادی توسط واحد ارتباطات و برند رونیکس تولید میشود. تمامی این محتواها شامل عکس، ویدیو، متن و… به صورت متمرکز در واحد آرشیو رونیکس ذخیره و نگهداری میشود.
برند رونیکس آرشیو را نه به عنوان یک هزینه بلکه به عنوان یک سرمایهگذاری برای حفظ تمامی اطلاعات جهت دسترسی بهتر همکاران به محتواهای تولیدشده و اجرای دقیقتر هرکدام از محتواها میداند. به همین دلیل یکی از مهمترین نقشها در ارتباطات و برند رونیکس را کارشناسان ما در واحد آرشیو ایفا میکنند.
واحد برندینگ
رونیکس توانسته با تکیه بر نوآوری و همچنین استفاده از روشهای بدیع در آگاهسازی مخاطب، در بازار ابزار موفق عمل کند. یکی از جلوههای این موفقیت، تبلیغات محیطی برند است.
از ماکتهای بزرگ ابزار در شهرهای مختلف ایران تا برندینگ تابلوهای ابزارفروشانِ سراسر کشور. تمام فعالیتهای محیطی رونیکس بر عهده واحد برندینگ تیم ارتباطات و برند است.
واحد تولید
تیم ارتباطات و برند در مجموعه رونیکس در حقیقت یک استودیوی تمام و کمال است. البته نه تنها در حرف! تمام اعضای این تیم در یک استودیو مجهز دور هم جمع شدهاند و خوراک تبلیغاتی برند را تهیه میکنند.
این استودیو شامل لوکیشنهای مختلف آهنگری، نجاری، تعمیرگاه اتومبیل و … است. مدیریت و همچنین انجام کارهای مربوط به مهیا کردن شرایط فیلمبرداری و عکاسی و … بر عهده واحد تولید است.
البته همه ویدئوها در استودیو رونیکس فیلمبرداری نمیشوند. به همین خاطر وظیفه پیدا کردن لوکیشن مناسب عکاسی و فیلمبرداری نیز بر عهده این واحد است.
واحد اکانت(امور مشتریان)
مدیریت پروژهها در تیم ارتباطات و برند بر عهده واحد اکانت است. اکانتهای ایران و بینالملل، پروژههای واحد را بر اساس ظرفیت تیمها، تقسیم میکنند. پیگیری فازهای مختلف پروژهها و هدایت تیمها زیر مجموعه وظایف واحد اکانت در تیم ارتباطات و برند است.
تیم اتاق فکر
همانطور که توضیح دادیم، کار تیمی مهمترین مشخصه فعالیت در استودیو ارتباطات و برند رونیکس است. به همین خاطر پروژهها قبل از آغاز، در اتاق فکر مورد بحث و تبادل نظر قرار میگیرند.
در اتاق فکر تیم ارتباطات و برند، از تمام واحدها نماینده وجود دارد. ایدهای که در اتاق فکر تایید میشود برای اجرا به واحدهای مختلف سپرده میشود.
یک تیم، یک هدف
تیم ارتباطات برند رونیکس در کنار مدیر این مجموعه، در جهت آگاهی بخشی مخاطب گام برداشته و همواره سعی کرده بهترین تصویر را از محصولات و خدمات برند رونیکس به مخاطبان ارائه دهد. این واحد به دنبال این است که واقعیتها را در قالب ظرف درست و به بهترین شکل، بهگونهای که درخور و شایسته مخاطبین باشد، به آنها ارائه دهد و به مسیر خود برای رسیدن به این مهم ادامه میدهد.