مصاحبه با رضا رامخو مدیر عامل شرکت رونیکس

به قلم رونیکس

20 اسفند 1399

مصاحبه رضا رامخو مدیرعامل شرکت رونیکس

در گفتگوی نشریه پیام ساختمان با جناب آقای رامخو با اشاره به فعالیت‌های شرکت رونیکس و شیوه و گستردگی فعالیت‌های این شرکت، در خصوص تولید ابزار آلات و خدمات پس از فروش رونیکس – که با نام تجاری رونیکس پلاس فعالیت می کند- به اختصار توضیحاتی دادند. در بخش‌هایی از این گفتگو به ارزش‌های بنیادی شرکت رونیکس در عمل اشاره شد،  از جمله این ارزش‌ها می‌توان به کیفیت محصولات در تولید؛ دقت و اهمیت این امر اشاره کرد.

شرکت Ronix

شرکت Ronix با هدف‌گذاری‌های ملی و بین‌المللی در زمینه ابزارآلات صنعتی، با انتخاب بیش از 800 تولیدکننده مطرح در 20 کشور جهان، نظارت و کنترل فنی دقیقی را توسط متخصصین خود در داخل و خارج از کشور و در تمامی مراحل تولید انجام می‌دهد.

توضیحاتی درخصوص فعالیت‌های شرکت بفرمایید؟

در حال حاضر ارائه‌کننده بیش از 1400 کالا با برند رونیکس با استانداردهای بین‌المللی هستیم، محصولات ما در کشورهای مختلف مانند چین، تایوان، آلمان و … بر حسب استاندارهای بین‌المللی تحت نظارت برند رونیکس تولید می‌شود. ما با مشاهده هر گونه نقص فنی در محصول، آن را  اصلاح و یا از چرخه تولید حذف و محصول دیگری را جایگزین می‌نماییم. توضیحات داده شده مبنی بر نحوه تولید در کشورهای مختلف در اصل ما را به عنوان یک تولیدکننده بدون کارخانه معرفی می‌نماید.

بسیاری از کارخانه‌هایی که رونیکس در آن‌ها تولید می‌شود محصولاتی را با نام‌های تجاری بین‌المللی با استاندارهای آلمانی و ژاپنی تولید می‌کنند. در ضمن ما مفتخر به نمایندگی رسمی 2 برند تجاری با نام‌های تجاری (JIT و ONCI) در خاورمیانه هستیم.

نحوه ارائه خدمات از سوی شما چگونه است؟

خدمات پس از فروش رونیکس با نام تجاری رونیکس سرویس در یک مجموعه 3200 متری شامل ساختمانی 9 طبقه متشکل از واحدهای امور مشتریان، پذیرش، تعمیرگاه، انبار، گارانتی در حال ارائه خدمات متفاوت با هدف جذب، رشد و نگهداشت مصرف‌کنندگان شرکت رونیکس می‌باشد به عنوان مثال گارانتی محصولات بادی نجاری با شرایط :

  •  مدت زمان گارانتی 15 ماه
  •  تعمیر و تعویض کلیه قطعات  برای اولین بار در ایران توسط شرکت ما ارائه گردید.

گستردگی زنجیره نمایندگان خدمات پس از فروش که امروز بیش از 160 نمایندگی خدمات پس از فروش رونیکس می‌باشند از موارد دیگری است که باعث می‌شود قضاوت را در مورد شرکت رونیکس به مصرف‌کنندگان بسپاریم.

درباره جزئیات ابزارآلات توضیحاتی بفرمایید.

  انتخاب قطعات جهت تولید یک محصول در شرکت رونیکس ملزم به قطعات موجود در کارخانه تولیدی نیست و در صورتی که نظر کارشناسان فنی رونیکس مبنی بر استفاده قطعاتی با کیفیت بالاتر باشد شرکت رونیکس از کارخانه‌ها و یا کشورهای دیگر قطعات را تامین و به کارخانه مورد نظر ارسال می‌نماید به عنوان مثال استفاده از قطعات ژاپنی، آلمانی و … در ابزارآلات برقی رونیکس نشان از استانداردهای کیفی محصولات رونیکس می‌باشد.

واحد R&D شرکت رونیکس با برنامه‌های مدون جهت کنترل کیفیت محصولات در حال بهبود مستمر محصولات است که با مهندسین کارخانه‌های تولیدی مرتب در حال مذاکره می‌باشند.

مطلب آخر راجع به جزییات محصولات با قیمت منصفانه تکمیل می‌شود که کیفیت با قیمت مناسب باعث افزایش مصرف کنندگان  شرکت رونیکس شده است.

مهم‌ترین دغدغه مراکز سرویس خدمات چیست؟

  مهمترین دغدغه تعمیرکاران تامین قطعات یدکی در کمترین زمان ممکن برای سرعت در تعمیرات است. اولین اقدام شرکت رونیکس اختصاص یک انبار به وسعت بیست هزار متر با موجودی بیش از 18000 نوع قطعات یدکی می‌باشد. اقدام دوم شرکت برای تعمیرکاران ارسال قطعات یدکی به صورت رایگان توسط پست پیشتاز در کمتر از 24 ساعت است.

در ضمن اخیرا شرکت در طرح جدیدی ( طرح قطعه رسان) قطعات یدکی را برای مصرف‌کنندگان، تعمیرکاران و فروشندگان شهر تهران به صورت رایگان ارسال می‌نماید.

خدمات شما در سطح کشور چگونه است؟

با توجه به اینکه شرکت رونیکس اولین شرکت در صنعت ابزار است که نمایندگان خدمات آن توسط پرتال وب یکپارچه قبض‌های سرویس خود را ثبت می‌نمایند. این امکان را به ما داده است که مرتب خدمات ارائه شده خود را از دیدگاه مصرف  کنندگان آنالیز نماییم.

در حال حاضر چند مورد از موارد را برای شما بیان می‌کنم:

  • نظر سنجی (happy call)  به فاصله 3 روز پس از تعمیر
  • بررسی کیفی محصولات با توجه به گزارشات به روز گارانتی محصولات
  • رصد کیفیت ارائه خدمات توسط نمایندگان از زبان مصرف کنندگان
  • ارتباط مستقیم سازمان با مصرف کنندگان جهت ارائه خدمات ویژه و شنیدن نقطه نظرات آن‌ها.

در ضمن تیم تحقیقات بازار رونیکس طی برنامه‌های زمان‌بندی شده و  مشخص بازرسی‌های دوره‌ای از نمایندگان را انجام می‌دهند و گزارشات به صورت آماری و مکتوب به اینجانب ارائه می‌گردد.

واحد امور نمایندگان با توجه به شاخص‌های تدوین شده با توجه به موارد بالا در دوره‌های 3 ماهه نمایندگان را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌نماید که در نهایت به لغو امتیازات و یا ارائه امتیازات ویژه به نمایندگان می‌گردد.

تعداد نیرو و کارکنان شما چقدر است؟

شرکت رونیکس در حال حاضر با 800 نفر پرسنل به فعالیت خود ادامه می دهد. که امروزه بیش از هشتاد هزار فروشنده به نوعی محصولات Ronix را می‌فروشند.

جذب نیروی جدید در شرکت رونیکس (استخدام در رونیکس) با چند مرحله گزینش‌های تخصصی انجام می شود که همین امر بر رشد شرکت تاثیر به سزایی داشته است. شایسته سالاری و تخصص رکن اصلی منابع انسانی شرکت رونیکس است.

برای آگاهی مصرف‌کنندگان چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

اگر آگاهی را اطلاع‌رسانی به مصرف‌کنندگان معنی کنید، دیدگاه شرکت رونیکس در دو بخش کلی فروش و خدمات پس از فروش است. بهتر است قبل از مواردی که جهت اطلاع‌رسانی می‌باشد راجع به درگاه‌های تبلیغاتی شرکت توضیح کوتاهی داده شود.

ما در شرکت رونیکس از فضای مجازی، نشریات تخصصی صنف ابزار، نشریه سلام همکار شرکت رونیکس، حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری همایش در استان‌های مختلف، حتی نوع بسته‌بندی محصول و… استفاده می‌نماییم.

   اما از درگاه‌های نام برده شده جهت اطلاع پنج رکن اصلی رونیکس شامل:

  • تنوع
  • کیفت
  •  خدمات پس از فروش ( پیک رایگان – 130 نماینده خدمات – گارانتی بی قید و شرط محصولات بادی و…)
  •  انصاف در قیمت‌گذاری
  •  رفتار سازمانی متمایز استفاده می‌کنیم.

 

 
 
 
 
 
 
 

2 پاسخ به “مصاحبه با رضا رامخو مدیر عامل شرکت رونیکس”

  1. محمد برنده گفت:

    کیفیت محصولات رونیکس به نسبت قیمت خوب و قابل قبول است و در سال گذشته تقریبا تمام ابزار مورد نیاز تجهیز کارگاه رو از برند رونیکس انتخاب و خریداری کرده ایم که مجموع خرید سال گذشته شرکت ما – پگاه انرژی پارسیان – از مجموعه رونیکس بالغ بر یک میلیارد تومان است. فقط در زمینه دریل های شارژی و هیلتی غیر قابل اعتماد بود.

    • مجله رونیکس گفت:

      تشکر از لطف شما نسبت به برند رونیکس، قدردان همرانی چون شما هستیم، تلاش هر روزه ما در شرکت رونیکس بالا بردن کیفیت در تمامی محصولات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

عضویت در خبرنامه :

برای عضویت در خبرنامه و اطلاع از جدیدترین مقالات مجله رونیکس ایمیل خود را وارد کنید.