- دقیقه 4
- 828
- 0
به قلم رونیکس
30 بهمن 1402
منابع انسانی مهمترین رکن موفقیت یک سازمان است. این جمله شعار یا تعارف نیست. اگر سازمان یا شرکتی سودای پیشرفت دارد، باید آن را در منابع انسانی و تکتک افراد شاغل در مجموعه خود جستوجو کند. آنچه میتواند پرسنل یک شرکت را در جهت اهداف و همچنین برنامههای بلند مدت آن همسو کند، کار تیمی است. کار تیمی یعنی کشیدن بار مسئولیت به وسیله جمع. در تیم هیچکس نمیتواند از من سخن بگوید. افراد در تیم نقشی بیبدیل دارند اما در کنار هم قدرت پیدا میکنند.
رونیکس به عنوان یک برند شناخته شده در بازار ابزار ایران، حساب ویژهای روی نیروی انسانی باز کرده است. جذب، آموزش و نگهداشت نیروی انسانی خبره و کاربلد در کنار کار تیمیِ موفق از ارکان مهم موفقیت این برند است. رونیکس را بخوانید.
ارکان منابع انسانی رونیکس
محمدرضا رامخو مدیرعامل و بنیانگذار برند رونیکس، نیروی انسانی را شاهکلید موفقیت هر کسبوکاری میداند. این تفکر و ذهنیت باعث شده که همواره رونیکس توجهی ویژه به نیروی انسانی خود داشته باشد. ارزشهای منابع انسانی رونیکس بر 6 اصل بنیادین استوار است.
- امانتداری و صداقت
- مسئولیتپذیری
- سختکوشی
- حمایت
- حس مالکیت
- کار تیمی
از میان ارکان تعریف شده، کار تیمی نقشی تعیینکننده در پیشرفت برند رونیکس دارد؛ کلیدواژهای که میتواند تضمین کننده موفقیت سازمان باشد. اما کار تیمی در رونیکس چطور تعریف میشود؟
یک تیمِ قهرمان
در تیم، یک فرد قهرمان نیست، بلکه قهرمان کل تیم است. یعنی اگر موفقیتی به دست میآید، به پای همه نوشته خواهد شد. عکس این ماجرا هم صادق است. کار تیمی فقط در پیروزیها نمایان نمیشود. بلکه شکست نیز ممکن است گریبان یک تیم را بگیرد. در شکست است که عیار تیم مشخص خواهد شد. زمانی که ممکن است خیلی افراد از ادامه راه ناامید شوند، روحیه تیمی میتواند افراد را برای رسیدن به هدفی تازه همسو کند. در شکست عبرت است و برنامهریزی برای رسیدن به پیروزی؛ به شرطی که تکتک افراد تیم، قدر همکاری را بدانند و برای پیشرفت همقسم شوند.
ارزش مشترک، هدف مشترک
یکی از نکات مهمی که میتواند کار تیمی را شکل دهد، تعریف ارزش مشترک بین افراد است؛ هدفی که بتواند موجب حرکت و همچنین فعالیت امیدوارانه پرسنل یک سازمان شود. این ارزش هم باید در جهت پیشرفت سازمان باشد و هم پیشرفت فردی افراد.
در رونیکس به عنوان یک برند ابزار، هدف بلندمدت مجموعه تبدیل شدن به یکی از 5 برند برتر ابزار در جهان است. هدفی جسورانه که کار و تلاش شبانهروزی همه پرسنل را میطلبد. این هدف البته زیر مجموعه یک ارزش دائمی و مهم تعریفشده است؛ یعنی رضایت مشتری. افزایش کیفیت و تنوع ابزار و همچنین گستردگی خدمات، پیشزمینه رسیدن به هدفی بزرگتر است. به همین خاطر تمام نیروی انسانی رونیکس از کارگران شاغل در انبار، تعمیرکاران، پیکها، بازاریابان تا مدیران میانی، معاونین و همچنین مدیرعامل مجموعه برای رسیدن به این هدف تلاش میکنند.
آموزش، همکاری و انتقاد
کار تیمی آموختنی است. افراد باید یاد بگیرند کنار همدیگر کار کنند. این به معنی آموزش حین کار و البته بازکردن راه انتقاد است. نمیشود در مجموعهای کار کنید و از نقد گریزان باشید. همکاران، بهترین داورانِ کار شما هستند. فرصت همکاری را غنیمت بشمارید تا در کارتان پیشرفت کنید.
هیچ بعید نیست که در حین کار، بین اعضای یک تیم بحث پیش بیاید. نباید از گفتوگو هراس داشت. گفتوگو کلید پیشرفت کار است و رشد تیمی.
خلاقیت، نوآوری، رشد
خلاقیت و نوآوری نقشی انکار نشدنی در فعالیتهای گروهی دارد. برای رسیدن به این نقطه، آزادی عمل، اعتماد و همچنین توجه به شایستگی افراد واجب است. گرفتن تصمیمات جسورانه از طرف صاحبین کسبوکار در کنار تخصص و هوش افراد میتواند خلاقیت را در تمام ارکان یک مجموعه جاری کند.
آرامش ذهنی و بهترین عملکرد افراد
کار تیمی زمانی معنا پیدا میکند که افراد بتوانند بهترینِ خودشان را در تیم به نمایش بگذارند. این اتفاق بستگی به رفتار سازمانی مجموعه، برنامههای کوتاهمدت و بلندمدت، استفاده از استعداد پرسنل، آرامش ذهنی و همچنین امکان پیشرفت افرادِ مستعد دارد.
کار تیمی، شاه کلید موفقیت رونیکس
کمپین #همه_یک_تیم توسط برند رونیکس طراحی و اجرا شد. این کمپین با شعار اصلی همه یک تیم و توجه به نقش هر فرد در موفقیت برند، بازگوکننده شکل و شمایل کار تیمی در رونیکس است.
تعریف کار تیمی ساده است اما رسیدن به نقطه مطلوب، مسیری طولانی دارد. آنچه که در تیم اهمیت دارد، یکپارچگی است. افراد در تیم باید لذت همکاری را درک کرده و بتوانند در مواقع ضروری، جای همدیگر را پر کنند. طعم پیروزی زمان ماندگار میشود که در زمان شکست، تیم انسجام خود را حفظ کند. این انسجام آینده افراد را میسازد؛ آیندهای که با پیشرفت و موفقیت برند گره خوردهاست.