- دقیقه 11
- 1849
- 0
به قلم رونیکس
17 مرداد 1402
بیستوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان تهران از تاریخ 12 مرداد ماه آغاز به کار کرد و 15 مرداد پایان یافت. حضور قدرتمند رونیکس در میان بزرگان صنعت ساختمان کشور و خاورمیانه، شرکتهای دانشبنیان و استارتاپی به قدری متفاوت بود که از همان ساعات اولیه افتتاحیه نمایشگاه، سیل علاقهمندان به دنیای ابزار را به سمت غرفه رونیکس روانه کرد. در طول روزهای برگزاری نمایشگاه، استقبال بینظیر بازدیدکنندگان از غرفه این برند در سالن 40 نشان داد که چرخ صنعت ساختمان و هیچ صنعت دیگری بدون ابزار باکیفیت نمیچرخد.
در این نوشتار رونیکس، به نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان و مسیری که رونیکس از آغاز تا پایان راه طی کرد میپردازیم.
رونیکس را بخوانید.
طراحی و ساخت غرفه 1000 متری رونیکس؛ تجلی احترام به مخاطب
غرفه رونیکس با هدف احترام به مخاطب ساخته شد و نگاه ویژه این برند را به کیفیت در تمام کلیات و جزئیات منعکس کرد. ساخت این غرفه به همت یکی از برترین شرکتها در زمینه ساخت غرفههای بزرگ نمایشگاهی و با تلاشهای شبانهروزی صدها نفر انجام شد و سبک و سیاق فضای خاص آن، یک رویداد ساختمانی بزرگ را در ذهن مخاطب تداعی میکرد؛ غرفهای با مساحت بیش از 1000 متر در دو طبقه که از همان ساعات اولیه آغاز به کار نمایشگاه، میزبان هزاران نفر از بازدیدکنندگان شد تا این بار هم رونیکس همچون دفعات گذشته بیواسطه با طیف گسترده مصرفکنندگان دنیای ابزار و صنعت ساختمان ارتباط برقرار کند.
در غرفه رونیکس دو بخش CIP و VIP تعبیه شده بود تا کارشناسان و مدیران رونیکس بتوانند با بزرگان و دستاندرکاران صنعت ابزار و همچنین فعالان صنعت ساختمان به طور مستقیم گفتگو کنند. رونیکس با نورپردازی حرفهای بر روی محصولات و کل فضای غرفه، مکانیابی دقیق ویدئو والها و تعبیه بخشهای مجزا برای خدمات منحصربهفرد خود، تدابیر هوشمندانهای را برای دستیابی به حداکثر کیفیت در ساخت غرفه به کار برد. همچنین، با همکاری یکی از برترین صدابرداران عرصه موسیقی کشور، فضای متفاوتی را برای بازدیدکنندگان طراحی کرد تا صدایی که به گوش بازدیدکنندگان محترم این غرفه میرسد، مهندسی شده و اصولی باشد.
بیشتر بخوانید: گفتگو با حمیدرضا رامخو، مدیر زنجیره تامین رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان تهران؛ کیفیت، مهمترین اصل واحد زنجیره تامین رونیکس
رونیکس در این نمایشگاه از فضاهای محیطی و گوریلا مارکتینگ نیز غافل نماند. ماکتهای غولپیکر دریل و بتن کن این برند در مناطق مختلف نمایشگاه بینالمللی تهران خودنمایی میکردند. از میدانها و خیابانهای اصلی نمایشگاه تا سردر سالنهای مختلف، میتوانستید دریلهای عظیمالجثه و بتنکنهای غولپیکر رونیکس را مشاهده کنید و این مورد هم یکی دیگر از وجوه تمایز رونیکس نسبت به سایر برندها بود.
افتتاحیه نمایشگاه و استقبال شگفتانگیز بازدیدکنندگان از غرفه رونیکس
نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان تهران ۱۴۰۲ با حضور جمعی از مقامات عالیرتبه کشوری و تعداد زیادی از خبرنگاران و خبرگزاریهای رسانههای مختلف، در ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه ۱۲ مرداد افتتاح شد. محمدرضا رامخو، حمیدرضا رامخو و محسن رامخو مدیرعامل، مدیر زنجیره تامین و قائممقام رونیکس بههمراه جمعی از بزرگان صنعت ابزار ایران، از همان ساعات ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه، در غرفه رونیکس حضور داشتند.
علاوهبر مدیران ارشد سازمان، حمیدرضا نیکوکار مدیر ارتباطات و برند، سمیرا عسگری مدیر واحد تامین قطعات، رامتین کاشانی مدیر فروش بینالملل، حامد ریوندی مدیر طرح و برنامه، سعید رمضانی مدیر واحد منابع انسانی، مصطفی شکوریان مدیر سازمان فروش، سعید سلطانی مدیر دیجیتال مارکتینگ، مهدی گودرزی مدیر خدمات پس از فروش، آرش قمبری مدیر زیرساخت و شبکه، عباس صفائیان پور مدیر مالی و حسابداری و کلیه مدیران مناطق کشور در کنار دیگر همکاران فروش، خدمات پس از فروش و قطعات حضور داشتند.
غرفه رونیکس از همان ساعات ابتدایی آغاز به کار نمایشگاه صنعت ساختمان، با استقبال بیسابقه مراجعهکنندگان مواجه شد. هزاران نفر از کارفرمایان، معماران، سازندگان، علاقمندان به صنعت ابزار و ساختمان، افرادی که برای تکمیل پروژههای خود نیاز به ابزار ساختمانی حرفهای داشتند و عموم مردم از این غرفه بازدید کردند. وجود این خیل عظیم بازدیدکننده، علاقه زیاد فعالان صنعت ساختمان و مردم کشور به دنیای ابزار را نشان داد.
یک خدمت منحصربهفرد از رونیکس
معمولا شرکتها برای خرید محصولات، از طریق بازار نیازشان را تامین میکنند؛ اما رونیکس امکان فروش سازمانی B2B را هم برای مشتریان فراهم کرده تا سازمانها با صرف کمترین زمان و انرژی، کاملترین و باکیفیتترین تجهیزات خود را فراهم کنند.
حضور میلاد کیمرام در روز افتتاحیه
در میانه روز 12 مراد ماه، میلاد کیمرام، بازیگر سینما در غرفه رونیکس حضور یافت. او پس از بازدید از تمام غرفهها با همراهی رضا رامخو مدیرعامل و حمیدرضا نیکوکار مدیر ارتباطات و برند، به استقبال گرم طرفدارانش هم پاسخ داد و با آنها عکس انداخت. در نهایت هیئت مدیره رونیکس در بخش VIP پذیرای میلاد کیمرام بودند و با او به گفتگو نشستند.
رونیکس، میزبان مجریان نمایشگاه، اصناف، صنایع و اقشار مختلف مردم
میهمانان زیادی در طول روزهای برگزاری نمایشگاه از غرفه رونیکس بازدید کردند؛ از مقامات عالیرتبه حاضر در نمایشگاه گرفته تا مجریان اصلی و برگزارکنندگان، پیشکسوتان و اساتید و بزرگان بازار ابزار، مدیران عامل برندهای شرکتکننده در نمایشگاه، نمایندگان اصناف، اتحادیهها و صنایع مرتبط با ساختمان و سایر صنایع، خبرگزاریهای مختلف، اساتید و دانشجویان عمران، معماری، شهرسازی و رشتههای مختلف و نیز مردم علاقهمند به صنعت ساختمان و ابزار.
استقبال بینظیر این تعداد بازدیدکننده در طول دوره برگزاری نمایشگاه از غرفه رونیکس، موجب ایجاد فضای تعاملی و ارتباط بیواسطه مدیران و دستاندرکاران رونیکس با مدیران، نمایندگان اصناف، عمدهفروشان، خردهفروشان، تمام مردم و مصرفکنندگان این برند شد. علاوه بر این، روسای اتحادیههای ابزار کشور و بزرگان صنف ابزار، تعمیر کاران و تمامی دستاندرکاران بازار ابزار در این نمایشگاه حضور داشتند و با محمدرضا رامخو و دیگر مدیران رونیکس به گفتگو و تعامل پرداختند.
حضور اینفلوئنسرهای مطرح اینستاگرام در غرفه رونیکس
در کنار بزرگان صنعت ابزار، فعالان صنعت ساختمان، مدیران عامل برندهای مختلف و تمام افراد بازدیدکننده، حضور اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در غرفه رونیکس در روز افتتاحیه و روزهای دیگر برگزاری نمایشگاه جلب توجه میکرد. حضور این عزیزان با استقبال گرم مردم و طرفداران آنها روبهرو شد و فضای شاد و جذابی را به غرفه رونیکس بخشید. اینفلوئنسرها پس از بازدید از غرفه رونیکس و دیدار با طرفداران خود، در بخش VIP غرفه با هیئت مدیره رونیکس گفتگو کردند.
علی دایی، شهریار فوتبال ایران در غرفه رونیکس
ورود علی دایی شهریار فوتبال ایران به غرفه رونیکس در اواسط روز 15 مرداد و همزمان با اختتامیه نمایشگاه، بازدیدکنندگان و جمعیت حاضر را غافلگیر کرد و حال و هوای خاصی را به غرفه بخشید. استقبال پرشور مردم و هواداران این قهرمان ملی وصفناپذیر بود. لحظات کوتاهی پس از حضور این ستاره محبوب بینالمللی، مردم برای گرفتن عکس و فیلم و امضا، به سوی او هجوم بردند. همه چیز تحت تاثیر حضور برترین گلزن تاریخ فوتبال ایران و دومین گلزن برتر بازیهای ملی فیفا در غرفه رونیکس قرار گرفته بود و کنترل جمعیت دشوار بود.
شهریار فوتبال ایران پس از بازدید از بخشهای مختلف غرفه رونیکس در سالن 40، با همراهی رضا رامخو و هیئت مدیره رونیکس، به استقبال گرم هوادارانش هم پاسخ داد. در نهایت هیئت مدیره رونیکس در بخش VIP پذیرای شهریار نامآور فوتبال ایران بودند و با او به گفتگو نشستند.
هدف رونیکس از حضور در نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان تهران
هیچ تولیدی در جهان بدون وجود ابزار میسر نیست. صنعت اصیل، پرقدرت و متنوع ابزار، سرمنشا تحول در دیگر صنایع است. شکوفایی صنعت ابزار موجب تحول در اشتغالزایی، جهش در وضعیت اقتصادی و توسعه پایدار جامعه میشود؛ هدفی که رونیکس همواره در جستجوی آن است. ارتباط تنگاتنگ دو صنعت قدرتمند ساختمان و ابزار انکارنشدنی است و پیشرفت این دو صنعت، سایر صنایع و اقتصاد کشور را متحول میکند. رونیکس در سبد ابزارآلات و قطعات خود بسیاری از نیازهای صنایع ساختمانی را مرتفع کرده است.
در همین رابطه، محمدرضا رامخو مدیر عامل رونیکس در روز 13 مرداد در مصاحبهای که با خبرگزاریهای کشور انجام داد، اظهار داشت: «حضور این برند در این نمایشگاه و نمایشگاههای مشابه، فرصتی است که در آن همزمان با بررسی نیازهای سایر صنایع، بتوان بیواسطه با مصرفکنندگان و مشتریان دیدار و گفتگو کرد. هدف دیگر شرکت رونیکس در این نمایشگاه و رویدادهای مشابه، بحث ارتباطات است؛ ارتباط با مغازهدارها، خردهفروشها، عمدهفروشها، تجار و از همه مهمتر بزرگان صنعت ابزار. ادای احترام به پیشکسوتها و اساتید بازار ابزار برای موسسان این برند جایگاه فوقالعادهای دارد؛ آنهایی که زحمت کشیدند تا رونیکس و برندهای دیگر بتوانند از دل بازار ابزار جوانه بزنند و قد بکشند.»
چالشهای پیش روی رونیکس در مسیر پیشرفت
از دیدگاه محسن رامخو قائم مقام شرکت رونیکس، چالشهای زیادی برای هر برند در مسیر موفقیت وجود دارد. یکی از مهمترین عواملی که میتواند به شما در مواجهه با تهدیدها کمک کند، تبیین و تعیین استراتژی است که میتواند سرنوشت کسب و کار شما را تغییر دهد.
تبدیل تهدید به فرصت تنها با داشتن نقشه راه ممکن است. استراتژیهای مناسب و متناسب با شرايط بازار و از همه مهمتر فضای برند و بازاريابي همراه با ارائه خدمات حمايتي قبل، حين و بعد از فروش، همگي تاثير مستقيم هم در عبور از چالشهاي پيش روی و هم در شرايط سخت كسب و كار دارد. مدیران رونیکس در سالهای گذشته تلاش کردهاند که تمرکز بیشتری بر جنبه حمایتی برند داشته باشند و در کنار تولید محصولاتی با قدرت و با کیفیت فوقالعاده، خدماتی شایستۀ هموطنان و کاربران رونیکس را ارائه دهند.
رونیکس متنوعترین برند صنعت ابزار ایران و کیفیتی که اتفاقی نیست!
حضور رونیکس در این نمایشگاه، بار دیگر نشان داد که کیفیت اتفاقی نیست! کیفیتی که نه تنها در ساخت 2500 ابزار برقی، بادی، شارژی و بنزینی و بزرگترین بانک قطعات کشور با بیش از 34 هزار قطعه، بلکه در تمام جزئیات و حتی در ساخت غرفه نمایشگاهی نیز وجه تمایز رونیکس با سایر برندها بود.
حمیدرضا رامخو مدیر زنجیره تامین و عضو هیات مدیره شرکت رونیکس در حاشیه برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: «کیفیت اتفاقی نیست! ما با توجه به توان فنی، علمی و تجربی فرآیندهای خاص به این شعار رسیدیم و تمام تلاش ما بر این است تا از این شعار با اتکا به تجربه، زمان، انرژی و توان فنی دفاع کنیم. اتفاقی نبودن کیفیت دقیقا مربوط به تیم مستقر در بخش تولید و نظارت و همچنین توان نرمافزاری و سختافزاری شرکت میشود که به ما اجازه داده است تا این شعار را سرلوحه اصلی محصولات خود بدانیم و این برخواسته از هوش تجاری و وجود یک سیستم قدرتمند است.»
بیشتر بخوانید: گفتوگو با محسن رامخو قائم مقام شرکت رونیکس به بهانه نمایشگاه صنعت ساختمان؛ ایجاد ارتباط، هدف اصلی رونیکس در نمایشگاه صنعت ساختمان
رونیکس برای اینکه بتواند تنوع بینظیر محصولات خود را به نمایش بگذارد، سالن 40 را بهعنوان غرفه خود انتخاب کرد. محصولات رونیکس در نمایشگاه 10 بخش مختلف داشت. یک غرفه مخصوص انوع دریل، غرفه دوم دستهبندی کاملی از فرز برای برش سنگ، آهن و فلز، غرفه سوم متعلق به مدلهای مختلف بتن کن و چکش تخریب، غرفه چهارم برای نمایش انواع ابزارآلات شارژی از قبیل دریل و پیچ گوشتی شارژی و غرفه پنجم مختص به تکمیلیترین محصولات و ابزارآلات نجاری بود که ابزار لازم برای تجهیز یک کارگاه بزرگ و مجهز را در دل خود داشت. غرفه ششم و هفتم نیز به محصولاتی از قبیل جعبه ابزار، سنگ فرز و پیچ اختصاص داشت. سه غرفه پایانی نیز مربوط به سایر ابزارآلات ساختمانی و صنعتی بود.
چشمانداز رونیکس؛ دستیابی به جایگاه پنج برند برتر دنیا
بومیسازی صنعت ابزار کار دشواری است و تامین مواد اولیه مناسب یکی از مولفههایی است که باعث میشود تا سیاست تولید این محصول در کشورهای مختلف پیگیری و اجرا شود. هدفگذاری رونیکس بر این است که تا ۵ سال آینده جزء ۵ برند برتر در بازار ابزارآلات ساختمانی در سراسر دنیا باشد.
حمیدرضا رامخو مدیر زنجیره تامین و عضو هیات مدیره شرکت رونیکس در حاشیه برگزاری نمایشگاه اظهار داشت: «یکی از تاکیدات اصلی ما این است که محصولی وارد خط تولید شود که از لحاظ ظاهری، نوع کاربری و ویژگیهای داخلی برای کاربر ارزش افزوده داشته باشد. تمام محصولات ما با عنوان “ساختهشده تحت استاندارد کیفی رونیکس” در ایران به بازار عرضه میشود و این استاندارد کیفی، پشتوانه بسیار دقیقی با ریز استانداردهای تخصصی برای تمامی محصولات است.»
رونیکس و تولید ابزار باکیفیت
تولید ملی همواره یکی از دغدغههای محمدرضا رامخو و هیئت مدیره شرکت رونیکس بوده است. تا به امروز هم محصولات ساخت ایران توسط رونیکس در بازار ابزار عرضه شده و توانسته اعتماد مصرفکنندگان داخلی را به خود جلب کند. در همین رابطه مهندس حمیدرضا رامخو با اشاره به قابلیتهای رونیکس در مقابله با تحریمهای اقتصادی و لزوم اتخاذ سیاستهای لازم در این زمینه تاکید کرد که یک کارخانه در ابعاد بزرگ در منطقه آزاد انزلی طراحی شده است که به زودی به بهرهبرداری خواهد رسید.
این کارخانه با هدف تولید ابزار باکیفیت با جدیدترین تکنولوژیهای روز دنیا ساخته شده تا علاوه بر تامین نیازهای بازار ابزار کشور بتواند زمینه اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم را ایجاد کند. این کارخانه تا چند ماه دیگر به بهرهبرداری میرسد تا به هدف اصلی خود در میانمدت برای صادرات محصولات رسیده و در بازگشت ارز به کشور و توسعه فعالیتهای برونمرزی پیشتاز باشد.
قدردان حضور گرم و پرمهرتان هستیم
بیستوسومین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت ساختمان تهران در فضایی بالغ بر 110 هزار متر مربع از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ با حضور رونیکس برگزار شد. در بزرگترین رویداد صنعت ساختمان کشور و خاورمیانه بیش از ۷۵۰ شرکت داخلی و ۱۰۰ شرکت خارجی از کشورهای سوئد، انگلستان، آلمان، اسپانیا، چین، ترکیه، لهستان، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، تایوان، تایلند و امارات متحده عربی حضور یافتند.
رونیکس بهعنوان متنوعترین برند صنعت ابزار ایران در این نمایشگاه، بار دیگر با تمام مخاطبان خود و عموم مردم بیواسطه ارتباط برقرار کرد. در این رویداد، جدیدترین تکنولوژیها و تجهیزات روز صنعت ساختمان معرفی شده و فرصت فوقالعادهای برای شناخت بازارهای داخلی و بینالمللی مصالح ساختمانی و بررسی تقاضای این محصولات ایجاد شد.
از کلیه سازمانها، کارخانجات، فعالان صنعت ساختمان، صنعت ابزار، بزرگان بازار ابزار کشور، تعمیرکاران، نمایندگان خدمات پس از فروش، اساتید، دانشجویان و تمام عزیزانی که از اقصی نقاط کشور برای بازدید از غرفه رونیکس به نمایشگاه آمدند، صمیمانه سپاسگزاریم. قدردان حضور گرم و پرمهرتان هستیم و امیدواریم که در نمایشگاههای آتی، باز هم تجربهای ماندگار را در کنار هم رقم بزنیم.
به نقل از سایت اخبار نمایشگاه بین المللی تهران درباره نمایشگاه صنعت ساختمان تهران میتوان گفت:
“دهمین نمایشگاه دوره از ۱۲ تا ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ با حضور ۴۰۰ شرکت خارجی از ۳۵ کشور جهان و هزار شرکت داخلی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.”