- دقیقه 3
- 1374
- 0
به قلم محمدجواد تاج الدین
19 مهر 1402
تیم ارتباطات و برند رونیکس ثابت کرده همواره نگاهش در صنعت تبلیغات، رو به جلو است. یعنی به سراغ کارهای تازه و خلاقانه میرود. از ساخت و نصب ماکتهای بزرگ ابزار در شهرهای مختلف ایران بگیرید تا تبلیغات متفاوت تلویزیونی، انتشار ویدئوهای متمایز در شبکههای اجتماعی و…
تازهترین پروژه تیم ارتباطات و برند رونیکس، ساخت انیمیشن توضیحی در رابطه با کارواش RP-0140 است. این پروژه در واحد انیمیشن و گرافیک رونیکس کلید خورد و امروز آماده انتشار است.
اما چه راهی طی شده تا این انیمیشن به مرحله نهایی و انتشار برسد؟ در این مقاله روند آمادهسازی این انیمیشن متفاوت را توضیح میدهیم.
رونیکس را بخوانید.
ایده، اجرا، حرکت
اولین گام در ساخت هر پروژهای، ایدهپردازی است. ایده باید متناسب با موضوع و همچنین پتانسیل تیم باشد. اگر ایده درست کار کند، محصول نهایی قابل دفاع است.
ایده پردازی برای انیمیشن کارواش RP-0140 در واحد انیمیشن و گرافیک رونیکس آغاز شد و به نتیجه نهایی رسید. ایده باید علاوه بر توضیح کاربری و نقاط قوت محصول، به لحاظ بصری نیز جذاب باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند. ایدهای که از نقطه تولد تا انتشار 6 ماه زمان برد.
نگارش سناریو، ترسیم نقشه راه
در یک کار تصویری، بعد از ایدهپردازی و سر و شکل گرفتن کلیت کار، باید به سراغ نگارش سناریو رفت. سناریو ابتدا، روند و انتهای کار را مشخص میکند. سناریو نیز باید در خدمت معرفی محصول و همچنین جذابیت اثر باشد.
سناریو تبلیغاتی باید کوتاه، درگیرکننده و خلاقه باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند.
محیط متفاوت انیمیشن جدید رونیکس
اولین بار نیست که رونیکس برای نمایش کیفیت یک محصول، به سراغ ساخت انیمیشن میرود. اما محیط انیمیشن تازه رونیکس دیگر محیط کارگاهی نبود و باید محصول در طبیعت قرار داده میشد. ساخت جزئیات یک منظره طبیعی، کاری زمانبر و دقیق بود.
مدل سازی مناظر باید جزبهجز ساخته و بافتهای تصویر جان میگرفت. محمد حبیبی مسئول ساخت انیمیشن کارواش RP-0140 این بخش را سختترین بخش ساخت این اثر تصویری میداند.
مدل سازی محصول، کالبدشکافی کارواش!
در این انیمیشن قرار بود جزبهجز محصول نمایش داده شود. برای این کار باید محصول در واقعیت باز شده و از تکتک اجزا، عکس گرفته میشد.
مدل سازی محصول به کمک تعمیرکاران و متخصصین نمایندگی مرکزی رونیکس در ساختمان اصلی شرکت انجام گرفت. تک به تک پیچها و مهرههای کارواش باز شد و طراحی محصول دوباره تکرار شد.
10 نرم افزار برای یک خروجی
انیمیت کردن تصاویر، سینک کردن محیط محصول، ترسیم استوری برد، اصلاح رنگ، صداگذاری، گرفتن خروجی و … روندی طولانی و حرفهای بود. متخصصین رونیکس برای رسیدن به گام آخر این اثر تصویری از 10 نرمافزار ادیت و ساخت تصویر استفاده کردند.
PureRef
Adobe Photoshop
Adobe Substance 3D Painter
Adobe After Effects
Adobe Premiere Pro
Blender
RizomUV
Houdini
Quixel Bridge
Nuke
یکی برای همه
هرآنچه در واحد ارتباطات و برند رونیکس و در کلِ برند اتفاق میافتد یک هدف بیشتر ندارد و آن هدف بالابردن رضایت مشتری است. از تولید ابزار باکیفیت، متنوع و به روز گرفته تا بستهبندی مناسب، خدمات پس از فروش منحصربهفرد و آگاهی بخشی برای معرفی محصولات همه و همه باید در راه رضایت مشتری و جلب اعتماد او باشد.
انیمیشن کارواش RP-0140 میتواند در صنعت تبلیغات ابزار، گامی به جلو باشد.